Radio Finland markkinoimaan suomalaista kulttuuria

kirjoittanut

kategoriassa

Suomalaisia viihde- ja kulttuuritapahtumia markkinoidaan jatkossa myös radiotaajuuksilla Suomessa ja ulkomailla. Tammikuussa pääkaupunkiseudulla aloittava paikallisradio Radio Finland suuntaa ohjelmistonsa sekä kotimaahan että suomalaisten lomakohteisiin ulkomailla. Kansainvälistä Suomea markkinoiva radiokanava kuuluu Helsingissä taajuudella 102,4 MHz, ja internetin avulla radio saadaan kuulumaan myös ulkomaisissa kohteissa.

Espoolaisen Dream Stream Oy:n tuottamassa Radio Finlandissa mainostettavat tuotteet ja palvelut ovat ostettavissa radion online-verkkokaupasta netin ja matkapuhelimen avulla. Ohjelmat tuotetaan Suomessa sijaitsevien studioiden lisäksi ulkomailla, kuten Thaimaassa, Espanjassa, Turkissa, Lontoossa, Shanghaissa ja Floridassa. Radion etälähetyspisteet avataan vaiheittain. Radio Finlandin päästudio on Espoossa. Ohjelmaa välitetään ulkomailla oleskeleville suomalaisille netin ja paikallisten ULA-taajuuksien kautta.

Radio Finlandin tavoitteena on olla johtava sosiaalisen median radioasema, ja asema aikoo saavuttaa puolessa vuodessa 600 000 viikkokuulijan määrän Suomessa. Aluksi lähetykset kuuluvat kolmen kuukauden pituisella ohjelmistoluvalla.

Uusi radio pyrkii korostamaan suvaitsevaisuutta ja kansainvälisyyttä Suomessa. Aseman musiikkivalinnat pidetään monipuolisina, eikä kyseessä tule olemaan formaattiradio, yhtiön tiedotteessa luvataan. Ohjelmantekijöinä hääräävät monet suomalaiset viihdealan ammattilaiset. Heidän joukossaan ovat Mikko Kivinen, Jukka Laaksonen ja Pizza Pekkarinen.

ULA-lähetykset alkavat tammikuun puolivälissä, mutta ohjelmia voi kuunnella radion nettisivuilla jo vuoden 2011 alusta.

Mediamonitori