RadioMedian keräämien tietojen mukaan radiomainonta kasvoi toisella vuosineljänneksellä yhteensä 19 prosenttia ja kesäkuussa 15,5 prosenttia. Kun heinäkuun luvut lasketaan mukaan puolen vuoden tulokseen, osoittavat ne radiomainonnalle 16 prosentin kasvua.
– Seuraavan toimilupakauden luvat on jo jaettu, mikä on antanut alalle työrauhan ja mahdollisuuden kehittää toimialaa pitkäjänteisesti. Se näkyy satsauksina niin ohjelma-, myynti- kuin markkinointipuolella, kertoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.
TNS Gallupin mediamainonnan myyntiluvut osoittavat radiolle vieläkin huikeampaa kasvua. Niiden mukaan radiomainonta kasvoi kesäkuussa 23,4 prosenttia. Tämä johtuu muutoksista yksityisten radioiden kuukausiraportoinnissa.
Koko mediakakku kasvoi TNS Gallupin mukaan kesäkuussa 6,3 prosenttia, joten yksityinen radio kasvaa tällä hetkellä markkinaa vauhdikkaammin.
RadioMedian tilastodata perustuu 50 jäsenasemalta kerättyihin liikevaihtotietoihin. Mediamainonnan luvut perustuvat TNS Gallupin tilastodataan, jossa mitataan radiomainonnan osalta myytyjä sekunteja.
Mediamonitori – RadioMedia