MTV Media on aloittanut vankan uudistuksen, jolla yhtiö pyrkii tavoittamaan entistä paremmin median kuluttajat ja mainostajat. Puolitoista vuotta jatkunut kehitystyö on jo alkanut näkyä tv- ja radiokanavien nettisivujen uusimisena sekä tv-kanavien kohderyhmien ja profiilien kirkastumisena. Ensimmäisenä askeleena on myös tilausvideopalvelu Filmnetin käynnistäminen. Yhtiön tavoitteena on saattaa muutokset pääasiassa kuntoon tämän vuoden loppuun mennessä.
Uudistusten myötä MTV Media muuttaa nimensä MTV:ksi ja sen maksuttomat kanavat MTV3, AVA ja Sub alkavat näkyä suorana myös netissä. Samalla kanavien ulkoasu uudistuu. Uusi MTV korostaa myös sosiaalista mediaa ja pyrkii löytämään katsojien ja kuuntelijoiden muuttuvat mediankäyttötottumukset.
– Sosiaalinen media on todella vahvasti tässä uudistuksessa mukana aina Huomenta Suomesta urheiluohjelmiin, Enbuske & Linnanahde Crew’sta lätkän MM-kisoihin ja viihdeohjelmiin. Saamme kuukaudessa kymmeniä tuhansia some-palautteita, joita kuuntelemme herkällä korvalla, kertoo MTV Median toimitusjohtaja Heikki Rotko.
MTV:n uudet tuulet esitellään yleisölle loppuvuoden aikana. Tarkkaa aikataulua Rotko ei suostu paljastamaan MTV:n nettisivuilla, mutta hän korostaa yhtiön kehittymisen jatkuvan myös tulevaisuudessa.
Mediamonitori