Viime marraskuussa valtioneuvostolta ohjelmistotoimiluvan entisille Yle Puheen taajuuksille saanut Mad Men Media Oy haluaa haastaa Suomessa vallitsevan, kahden suuryrityksen muodostaman duopolin kaupallisella radiokentällä. Mad Men Median pyörittämä POPfm aloitti lähetykset keskiviikkona.
Kuuluvuusalueellaan 98 prosenttia suomalaisista tavoittava uusi radiokanava POPfm keskittyy soittamaan hyvän mielen musiikkia, kerrotaan yhtiön tiedotteessa.
– Hyvä mieli kuuluu kaikille, joten tarjoamme POPfm:n kuuntelijoille päivään musiikin, josta tulee hyvälle fiilikselle. Juontajatiimimme tuo pakettiin oman lisäyksensä positiivisella ja viihdyttävällä otteellaan. Loppuvuodesta kanavalla käynnistyvät myös omat uutislähetykset, kuvailee POPfm:n kanavapäällikkö Cia Heritty Mad Men Medialta.
Kattaukseen lukeutuu sekä kotimaisia että ulkomaisia hittejä aina 1990-luvulta tähän päivään. Uuden radiokanavan taustatiimissä vaikuttaa joukko pitkän linjan radio-osaajia Suomesta ja Ruotsista.
-Tavoitteenamme on tarjota raikas kanavavaihtoehto sekä suomalaiselle yleisölle että mainostajille. Suunnitelmamme on rakentaa POPfm:stä yksi maan johtavista valtakunnallisista kanavista, kertoo Mad Men Media Oy:n toimitusjohtaja Mattias Gustavsson.
POPfm:n juontajina ovat aloittaneet Matti Roth, Lassi Hurskainen ja Essi Unkuri. Roth on tullut tutuksi erityisesti Blokess-somekanavien videosketseistä ja maalivahtinakin tunnetulla Hurskaisella on myös vahvaa juonto- ja videotuotantokokemusta. Unkuri on puolestaan kaksikielinen juontaja, sisällöntuottaja ja Miss Suomi 2021.
Mad Men Media on pitänyt uudesta radiokanavastaan julkisuuteen varsin matalaa profiilia. Yhtiö aloitti koelähetykset tiistaina ja tiedotti ohjelmalähetysten käynnistymisestä keskiviikkona.
Mediamonitori
Vastaa käyttäjälle Teemu Peruuta vastaus