Yle on uudistanut TV 1:n kanavailmeen torstainaa 18. huhtikuuta. Uudistuksen kohteena ovat värimaailma, ohjelmavälikkeet ja kanavan äänimaailma.
Yle uudistaa kanavien ilmeitä noin kymmenen vuoden välein. Edellinen TV 1:n kanavailmeuudistus toteutettiin vuonna 2016.
– Yle TV1 on Suomen merkittävin ja katsotuin tv-kanava. Kanava kerää yhteen suurimmat sisällöt, kuten kiinnostavimmat ajankohtaisohjelmat, isot tapahtumat, suomalaisia yhdistävät viihdeohjelmat unohtamatta laatudraamaa. Uusi kanavailme sitoo ohjelmakokonaisuuden yhä paremmin rytmittäen ohjelmakokonaisuutta ja ohjaten katsojaa sisällön kuratointia unohtamatta. Uudistus tuo sisällöt lähemmäksi katsojaa, ystäväksi olohuoneeseen, kertoo Yle TV 1:n vastaava tuottaja Pentti Väliahdet.
Kanavalla uudistuvat myös välikkeet, kuten seuraavaksi alkavien ohjelmien listanäkymä sekä kanavaidentit, jotka vievät katsojan kohti seuraavaa ohjelmaa.
– Uudet kanavaidentit vievät katsojan Ylen sisälle, kameran toiselle puolelle. Uudistunut ilme kanavan tarkotusta tarjota parasta sisältöä katsojille, kertoo Väliahdet.
Uusissa identeissä näkyy laaja joukko yleläisiä omassa työssään, ja ne paljastavat osan siitä kaikesta, mitä tehdään ennen kuin ohjelma on katsottavissa televisiossa.
– Ylen rooli on merkittävä, kun puhutaan kotimaisesta tv- ja elokuvamaailmasta. Kehitämme jatkuvasti osaamistamme ja toimintaa yhteistyössä kumppaneiden kanssa. Uudet kanavaidentit ovat mahdollisuus esitellä kulissien taakse piiloon jäävät osaajat, joiden työpanosta laadukkaan tv-sisällön tuottaminen edellyttää. Samalla haluamme näyttää, mitä kaikkea Ylessä tehdään, kertoo brändipäällikkö Janne Saarinen.
Mediamonitori – Yle