Raiku kutsuu nuoria radiomainoksen tekoon

kirjoittanut

kategoriassa

RadioMedia-logoNuorille markkinointialan suunnittelijoille ja opiskelijoille järjestettävä Raiku-kilpailu etsii raikkaita ideoita radiomainontaan. Parhaat suunnitelmat tuotetaan oikeiksi radiomainoksiksi, ja voittajaspotin tekijät lähtevät tänä kesänä Cannesiin. kilpailu käynnistyy heti ja päättyy toukokuun alussa.

Raiku on radiomainonnan ideakilpailu alle 29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille. RadioMedian järjestämässä kilpailussa suunnitellaan yhteiskunnallinen radiomainos Punaiselle Ristille. Tavoitteena on saada radionkuuntelijat ryhtymään lahjoittajiksi tai lipaskerääjiksi 17.–19.9. vietettävään Operaatio Nälkäpäivään.

– Haluamme antaa nuorille mahdollisuuden näyttää kyntensä myös radiomainonnan suunnittelijoina. Raiku järjestettiin viime vuonna ensimmäisen kerran, ja saimme 108 käsikirjoitusta. Tälle vuodelle emme odota yhtään vähempää, hehkuttaa RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

– Tehtävänä on tuoda positiivisella tavalla esiin Punaisen Ristin antama nopea katastrofiapu. Vetovoimaa luodaan nostamalla esiin Punaisen Ristin erityisyys. Maailmanlaajuisen verkoston ansiosta järjestö pystyy toimimaan luotettavasti ja tehokkaasti kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, kertoo Suomen Punaisen Ristin markkinointisuunnittelija Jessica von Bonsdorff.

Kilpailussa ei pelkästään suunnitella radiomainosta, vaan parhaat ideat myös kuullaan: kolme parasta kilpailutyötä tuotetaan studiossa valmiiksi radiomainoksiksi. Käsikirjoittaja Aleksi Bardy, ohjaaja Dome Karukoski ja säveltäjä Leri Leskinen valitsevat parhaat työt ja tutoroivat finalisteja spottien tuotantovaiheessa.

Kilpailu alkaa heti ja päättyy 5. toukokuuta klo 16. Kilpailun palkintona on matka Cannesin mainosfestivaaleille 2009. Voittaja ratkeaa M&M-illassa 28. toukokuuta, kun markkinointiväki äänestää suosikkinsa finalistikolmikon joukosta. Yleisöäänestys koko kansan suosikista järjestetään 29.5.–15.6.2009. Radioaalloille päätyy Punaisen Ristin kolmesta finalistista valitsema spotti.

Mediamonitori