Radio NRJ palkittiin sekä Vuoden radiona että Vuoden asiakaspromootion toteuttajana torstaina Helsingissä pidetyssä radioalan vuosittaisessa RadioGaala-tapahtumassa. Tuomariston mukaan Energy-nimi kuvaa draivia, jolla asema toimii ula-taajuuksilla, verkossa ja tapahtumissa.
Vuoden asiakaspromootioksi valittu NRJ polttaa tupakat puolestasi -kampanja kannusti nuoria tupakoinnin lopettamiseen. Sen ansiosta jätettiin polttamatta 97780 savuketta. Tuomariston mielestä Hengitysliitto Helin ja Suomen Syöpäyhdistyksen kanssa toteutettu kampanja oli tehty hyvän asian puolesta hyvällä mielellä.
Vuoden radio-ohjelman tittelin vei Radio Rockin Heikelä-Linnanahde Korporaatio. Tuomaristo kehui ohjelman ajankohtaista otetta, jossa aiheita ei pureksita valmiiksi.
Kuuntelijat osallistuivat vuoden 2009 parhaan radiojuontajan ja parhaiden radiopiisien valintaan verkossa. Äänestyksessä annettiin vajaat 15 000 ääntä. Vuoden radiojuontajaksi nousi ylivoimaisella äänivyöryllä Radio SuomiPOPin Jaajo Linnonmaa. Vuoden kotimaiseksi radiopiisiksi suomalaiset äänestivät Amorphiksen Silver Bride -kappaleen ja Vuoden ulkomaiseksi radiopiisiksi Lady Gagan Pokerface-kappaleen.
RadioGaalassa palkintoja jaettiin kaiken kaikkiaan 21 eri kategoriassa. Gaalan järjesti Suomen kaupallisen radiotoimialan markkinointiyhtiö RadioMedia, johon kuuluu 54 radioasemaa ja yli 320 lähetystaajuutta. RadioGaalan yhteistyökumppani oli Markkinointi&Mainonta-lehti.
Mediamonitori – RadioMedia