Tilapäisellä ohjelmistoluvalla toimiva Juke FM aloittaa lähetykset Helsingissä, Tampereella ja Turussa elokuun alussa. Uuden radiokanavan ovat perustaneet Nissan Nordic Europe Oy ja helsinkiläinen mediayhtiö Basso. Juke FM yhdistelee rohkeasti populaari-, blogi- ja klubimusiikin eri laitoja keskenään ja kytkeytyy uutuusauto Nissan JUKE:n tuoreeseen mainoskampanjaan.
Juke FM on saanut nimensä ärhäkästä uutuusautosta Nissan JUKE:sta. Maailmalla rohkealla muotoilullaan huomiota kerännyt auto tulee Suomessa myyntiin lokakuussa.
– Juke a day off -nimellä kulkeva yhteispohjoismainen mainoskampanjamme haastaa perinteiset lanseeraukset, ja oman radiokanavan perustaminen on tästä hyvä esimerkki, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n markkinointijohtaja Laurent Le Guilcher.
– Yhteistyö Basson kanssa oli luonteva ratkaisu, sillä Basson kuulijakunta sekä laaja kontaktiverkosto soveltuvat erinomaisesti Nissan JUKE -kampanjamme profiiliin, Le Guilcher jatkaa.
Musiikillisesti Juke FM ei jäljittele pääkaupunkiseudulla toimivaa Bassoradiota, vaan sille on luotu kokonaan oma musiikillinen runkonsa. Musiikin sekaan rakennettu toimituksellinen sisältö pohjautuu uutuusauton lanseeraukseen, mutta kuulijoiden kiinnostuksen kohteet on huomioitu ensisijaisesti.
– Juke FM on loistava esimerkki nykyaikaisesta tavasta luoda kuluttajille avoimesti kaupallista sisältöä, joka on kuitenkin hyvin perusteltua ja kohderyhmää aidosti kiinnostavaa sekä aktivoivaa, toteaa Oy Basso Media Ltd:n asiakkuuspäällikkö Tommi Partanen.
Juke FM:ää voi kuunnella lokakuun loppuun ULA-taajuuksilla 102,4 MHz (Helsinki), 98,8 MHz (Tampere) ja 93,8 MHz (Turku) sekä Internetissä osoitteessa jukefm.fi.
Nissan ja Basso lanseeraavat Juke FM:n erikseen myös Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, kussakin maassa omalla kielellään.
Mediamonitori